Nog een nachtje slapen..

25 september 2016 - Aalten, Nederland

..en dan is het zover, dan ga ik voor 144 dagen naar Gambia! Maanden aan voorbereidingen gingen er aan vooraf, maar hoe kom ik er eigenlijk bij om naar Gambia te gaan?

Tijdens mijn mbo-verpleegkunde opleiding heb ik getwijfeld of ik op buitenland stage wou, echter heb ik toen gekozen om de Slingelandroute te doen (met veel plezier) waardoor ik niet naar het buitenland kon. Toen ik heb besloten om HBO te gaan doen heb ik vanaf het begin gezegd dan wil ik tijdens mijn HBO opleiding twee dingen doen: stage lopen in de psychiatrie en naar het buitenland gaan. En na twee super leuke stages in de psychiatrie, vertrek ik dus morgen naar Gambia met de minor ISD (international sustainable development).

Ik had besloten dat ik het liefst mijn minor in het buitenland wou doen, dit omdat ik denk dat ik er voor het vak verpleegkunde minder leer dan in Nederland, maar met name voor mijn eigen ontwikkeling. Ik ben toen gaan zoeken naar de mogelijkheden van minor in het buitenland, en kwam zo al vrij snel bij de minor ISD terecht. Begin 2016 ben ik naar 4 voorlichtingsavonden geweest. Suriname, Zambia, Bali en Gambia. De reden dat ik voor Gambia heb gekozen komt omdat het project in de psychiatrie mij het meeste aansprak. En zo doende schreef ik een sollicitatiebrief, mocht ik op gesprek komen, moest ik beloven dat ik mijn Engels zou verbeteren en ja hoor, ik mocht naar Gambia!!

De zomermaanden vulden zich met voorbereidingen als inentingen, ouderavond en inkopen doen en op maandag 5 september begon ik met de drie weken voorbereiding en kennismaking. Die eerste dag waren we voor het eerst als groep bij elkaar en zijn we 's avonds uit eten geweest. Het was erg gezellig en al snel wisten we dat we een enthousiaste, heel verschillende maar erg gezellige groep zijn!. Na drie weken les gevuld met presentaties, teambulding en college's werd afgelopen week het 'droog zwemmen' afgesloten.

Mijn weekend was gevuld met gezelligheid, koffer inpakken en het verslag afronden.Het verslag heb ik net ingeleverd, en mijn koffer is ook dicht.. en dat koste heel wat moeite, toen ik besloten heb wat kilo's bagage bij te boeken ging het opeens een stuk makkelijker. Ik zou jullie de details besparen maar laten we het er op houden dat het me heel wat keren in en uitpakken had gescheeld als ik dit eerder had bedacht...

Vrijdag werd ik ontvoerd door Leah om gezellig wat te drinken. Zaterdag avond zijn mijn vrienden geweest en heb ik super leuke en lieve dingen gekregen. En ook vandaag ben ik weer enorm verwend door mijn familie die is langs geweest. Mijn kamer in Gambia wordt vast erg gezellig met al die kaarten en versieringen die ik heb gekregen. Wat een lieve vrienden en familie heb ik toch om mij heen.

Morgen wordt ik door mijn ouders en zussen naar schiphol gebracht, waar ik om 15.40 uur naar Gambia vlieg. Maar nu eerst nog een nachtje slapen in mijn eigen bed, voor de reis gaat beginnen.

1. Papa Prigge:
    26 september 2016
    Beste dochter Lensink,

Heel veel succes in Gambia! Let goed op jezelf en kom gezond weer terug!
  2. Geert:
    26 september 2016
    Veel succes en plezier geniet er van in Gambia
    Gr Geert❤️❤️❤️
  3. Yvonne:
    2 oktober 2016
    heel veel plezier in Gambia ik vind het stoer van je!
    groetjes yvonne
  4. Mieni:
    8 oktober 2016
    Lieve marinke( of heb je al een andere zeer exotische naam).
    Alweer een paar weken in het verre Gambia.
    Heb al een paar mooie foto's van je gezien inoprachtige kledij.
    hoop dat je een supergave tijd hebt.
    zal je met veel plezier vokgen op je blogspot.
    gr van Bennie en Mieni